ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Design and Development of Participatory Supervision Model to Enhance Competency |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
11 ธันวาคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
INTERNATIONAL CONFERENCE ON CREATIVITY, INNOVATION, AND INVENTION IN DIGITAL TECHNOLOGY (CIIDT2018) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Centre for Instructional Technology and Multimedia Universiti Sains Malaysia |
สถานที่จัดประชุม |
Universiti Sains Malaysia |
จังหวัด/รัฐ |
|
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 ธันวาคม 2561 |
ถึง |
13 ธันวาคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
1 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
40 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The purpose of this research to design and develop a participatory supervision model aims to enhancing competency. The design used in this study was a research develop-ment (Model research, Richey and Klien, 2007) Phase1- model development which that document review research and survey research were used to collect qualitative data. This participatory supervision model to enhance competency, include four elements: 1) raising awareness and appreciation 2) creating influences that affect success 3) create di-rect experience in design 4) apply to practical. The design and development was to en-hance competency as well as teacher professional development framework and educa-tional supervision. It is fundamentally important to help design goals. That can help en-courage the creation of knowledge and professional development of teachers. This study is based on the principle a collaborative process between supervisors and super-visors to improve the teacher's teaching and learning highest goals is the development of thinking and quality in the class based on Smith's framework (2004) |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|