ชื่อบทความ |
The Development of Instructional Leadership Scale of Elementary School Principals in Indonesia |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
24 พฤศจิกายน 2563 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
London Consulting Ltd |
ISBN/ISSN |
1694-2116 |
ปีที่ |
19 |
ฉบับที่ |
12 |
เดือน |
12 |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2563 |
หน้า |
126-145 |
บทคัดย่อ |
This research aims to develop a scale to measure the practice of instructional leadership of elementary school principals in Indonesia. A sequential mixed-methods approach was chosen involving 238 school
principals at public elementary schools in Bogor regency, Indonesia. The new instructional leadership scale showed appropriate levels of reliability and validity. The reliability of the developed scale was 0,875. The construct validity was examined; second-ordered confirmatory factor analysis was at a satisfactory level, Chi-square χ2=434.489, CFI=.934, p=.113, TLI=.928, RMSEA=.019, SRMR=.046. Convergent and discriminant validity were at an acceptable level as well. Qualitative results concluded that there were three identities of instructional leadership: instructional knowledge, attitude, and skills. By providing a new scale to measure instructional leadership roles, it could help navigate effectively that the roles of school leaders for learning reforms |
คำสำคัญ |
Confirmatory Factor Analysis; Elementary School; Instructional Leadership; Mixed Methods; School Principal |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|