| ชื่อบทความ |
A Study of cultural Ecology for small-sized school in Thailand. |
| วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
24 กันยายน 2562 |
| วารสาร |
| ชื่อวารสาร |
TEST Engineering & Management |
| มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
| หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
TEST Engineering & Management |
| ISBN/ISSN |
0193-4120 |
| ปีที่ |
2019 |
| ฉบับที่ |
81 |
| เดือน |
december |
| ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2564 |
| หน้า |
2593- 2598 |
| บทคัดย่อ |
The objective of research was to study components of cultural ecology for small-sized schools in Thailand. Using descriptive research on 2 steps which were 1) study 12 documents about cultural ecology for small-sized schools and 2) confirm the components by the 7 experts in educational administration and measurement and evaluation. The research found that:
The components of cultural ecology for small-sized schools consisted of 5 main components included: 1) Shared-values that consisted of social value and individual value 2) Organizational communication with 2 components, they are: Internal communication, External communication 3) Knowledge and local wisdom has 4 components described are knowledge, skills, believe and behavior, 4) Environment of Learning with 3 components, included collaborative learning, integration and climate, and 5) Adaptation to the environment with 3 components, Effective, Relationship and Change. |
| คำสำคัญ |
cultural Ecology, model, small-sized school |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
| วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| citation |
มี |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|