2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Core Values of Graduate Students in the Context of Lesson Study Process 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 10 พฤษภาคม 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร International Educational Research (IER) 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER ( (Harvard Library (HOLLIS), Bielefeld Academic Search Engine (BASE), Google Scholar, ResearchGate))) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร IDEAS SPREAD 
     ISBN/ISSN 2576-3059 (Print), 2576-3067 (Online) 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน มิถุนายน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The purpose of this research was planned to explore graduate students’ core values practice in the context of Lesson Study process. The selected research institute is a Faculty of Education of a public university in Khon Kaen province, Thailand. The target group was selected based on the condition that they are studying Mathematics Education Graduate Program for not less than one year and have practiced several cycles of Lesson Study process during their studies.. This research utilized Thailand Lesson Study Model (Inprasitha, 2010) consisting of three steps, namely (i) collaboratively design a research lesson (Plan); (ii) collaboratively observe the research lesson (Do), and (iii) Collaboratively discuss and reflect on the research lesson (See) in terms of the four core values, namely building collaboration, open-minded attitudes, public concern, and emphasis on product-process approach (Inprasitha, 2015). Data were collected using questionnaire and reflection online blog. The survey results revealed there are different levels of practicing the four core values at each step of the Lesson Study process in different training activities. In conclusion, the results of this research have successfully contributed to our recognition of the importance of core values while graduate students in the context of the Lesson Study process.  
     คำสำคัญ Core values, graduate students, Lesson Study, preparing context 
ผู้เขียน
577050019-0 น.ส. อลิษา มูลศรี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0