2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Perception on and Use of QR Code on Drug Labels in Thai Out-patients  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 21 กรกฎาคม 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Thai Pharmaceutical and Health Science Journal 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร คณะเภสัชศาสร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 17 
     ฉบับที่
     เดือน January - March
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ Objective: To determine levels of perception on and use of QR code on drug labels and its association with demographic characteristics and facilitating factors. Method: In this descriptive study, we recruite 400 out-patients at Arjaro Community Hospital, Phaananikhom, Sakhonnakhon, Thailand. We used questionnaire to ask participant their demographic characteristics, perception on and use of QR code (perceived and used, perceived but not used, and not perceived the QR code), and 6 main facilitating factors to perception on and use of QR code (past experience, preference on drug information search, the needs for QR code, perceived usefulness of QR code, motivation to perception, and ease of use of QR code). Data were presented with descriptive statistics. Assoiations between perception on and use of QR code on drug labels and with demographic characteristics and facilitating factors were tested using chi-squae test. Results: Only 13.25% of participants perccived and used QR code on drug labels, while 44.75% perceived but did not use, and 42.00% did not perceive the QR code. Those who were younger, had high education level, had secure job and monthly income, had chronic illnesses and medications for chronic illnesses were more likely to perceive and use QR code than their counterparts with statistical significance (P–value < 0.05). Positive attribute of each individual factors of the 6 main factors was associated with perceiving and using QR code than their counterparts with statistical significance (P–value < 0.05). Conclusion: Participants who were younger, had high education level, had secure job and monthly income, had chronic illnesses, had medications for chronic illnesses, and had positive attributes of facilitating factors were more likely to perceive and use QR code on drug labels than their counterparts.  
     คำสำคัญ perception, use, QR code, drug labels, facilitating factors  
ผู้เขียน
605150033-8 น.ส. ภัทรานี คำภูแสน [ผู้เขียนหลัก]
คณะเภสัชศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0