2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The development of Newton’s laws STEM Education Lesson Plan 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 25 กันยายน 2564 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 8th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2021) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม kasetsart university 
     สถานที่จัดประชุม Krabi, Thailand (online) 
     จังหวัด/รัฐ Krabi 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 7 กรกฎาคม 2564 
     ถึง 9 กรกฎาคม 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2021 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This paper aims to clarify the lesson plan learning activities about making facilities or assistance methods for disabled or elderly. The activities provide the application of Newton’s laws concept based on the development through the STEM education. The STEM education learning activities were developed by Sutaphan and Yueyong (2019) “The context-based STEM education learning approach”. This activity is started from the social issue identification of the uncomfortable in disabled or elderly from the urban area. This issue engages students to develop the projects and find the solutions. The context-based STEM education learning approach can be used to facilitate the developing ideas related to making simple tools for designing the facilities or assistance methods for disabled or elderly. Teachers may motivate the students to apply their knowledge from physics (e.g., application of Newton’s laws or friction) to design the prototypes or products through engineering design process. This paper may have implications for designing the STEM education learning activities. 
ผู้เขียน
625050119-7 น.ส. ขวัญจิรา ธิศาเวช [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0