2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Developing STEM Education Learning Activity of Making the Lighting Shop Signs  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 30 กันยายน 2564 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 8th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2021) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education and Development Sciences, Kasetsart University Kamphaeng Saen Campus 
     สถานที่จัดประชุม online conference 
     จังหวัด/รัฐ
     ช่วงวันที่จัดประชุม 7 กรกฎาคม 2564 
     ถึง 10 กรกฎาคม 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2021 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher Asst. Prof. Dr. Witat Fakcharoenphol, Kasetsart University Kamphaeng Saen Campus, Thailand 
     บทคัดย่อ Abstract. The paper will clarify the STEM education learning activity of making the lighting shop signs. The STEM education learning activity will be developed based on Sutaphan and Yuenyong [6] context-based STEM education learning approach. The activity will start with the Identification of the social issue of design a lighting shop sign to promote marketing. The issue enables students to design a lighting shop sign that increases customer motivation. the lesson plan will provide activities regarding the 7 stages of Sutaphan and Yuenyong [6] the context-based STEM education in order to scaffold students to practice knowledge for designing some technology prototypes or products through the engineer design process. For making something related to light sigh, the lesson plan will provide students a chance to practice the integration of knowledge. These knowledges include Physics (e.g. circuit design), mathematics (e.g. calculation skills, measurement skills), arts (e.g. creative label image), Business (e.g. build something that can attract customers), and so on. This paper may have implications for designing STEM education learning activities. Keyword: STEM education  
ผู้เขียน
625050124-4 นาย พิเชฐ พรศิลปกุล [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0