ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Development of Constructivist Virtual Learning Environment to Enhance Scientific Thinkingfor Grade 11 Students |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
12 กันยายน 2564 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 14th International Conference on Educational Research |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University, THAILAND |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University, THAILAND |
จังหวัด/รัฐ |
|
ช่วงวันที่จัดประชุม |
10 กันยายน 2564 |
ถึง |
12 กันยายน 2564 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
14 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
221 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Scientific thinking could be explained as the important skill which emphasizes logically thinking through validation with reliable references.The process of scientific thinking occurred during the observation from the real situation (Scientific investigation) and allows them to adapt with the change in the way of life in society surrounded by science. The purpose of this research was to design and development of constructivist virtual learning environment to enhance scientific thinking. The target group comprised 30 grade 11 students year 2020 of Kanlayanawat school, Thailand. The instrument used in the experiment was the Constructivist Virtual Learning Environment in the topic of solar energy. Data collection used the Scientific Thinking test for grade 11 students. The results showed that: The constructivist virtual learning environment to enhance scientific thinking consist of the following component; (1) Problem base (2) Resource (3) Science Laboratory (4) Collaboration tools (5) Scaffolding (6) Coaching. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|