2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Attributes for Discrete Choice Experiment on Pharmacy-based Alcohol Brief Intervention Service in Thailand  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 30 พฤศจิกายน 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Research Journal of Pharmacy and Technology 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร A and V Publication 
     ISBN/ISSN 0974360X, 09743618 
     ปีที่ 2022 
     ฉบับที่ 15 
     เดือน 5
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า  
     บทคัดย่อ Purpose: The alcohol brief intervention (ABI) service provided by community pharmacists was not conducted in Thailand. A discrete choice experiment (DCE) is a widely accepted approach to elicit stated preferences in the health economics. This study aims to identify important attributes and levels from both client and community pharmacists' points of view. The step involved in conducting a DCE is to develop the attributes and levels for the model. Attributes relevant to a new community pharmacy-based ABI service were used to determine clients' preferences for receiving this service by a DCE. Methods: The method includes five steps: 1) literature review and researcher observation, 2) raw data collection, 3) attribute selection, 4) attributes and wording confirmation, and 5) researchers' conclusions These steps involved a semi-structured interview given to 20 clients. After conducting the interviews, the data was triangulated to obtain one DCE choice from each client. An iterative constant comparative approach during the data collection and analysis. The selected attribute was derived from a focus group discussion among seven community pharmacists. Results: The five steps resulted in five attributes: modes of consultation, screening methods, a continuation of a conversation, a counseling session, and cost of service. According to the methodological triangulation, eight of ten key informants have opinions congruous with one DCE choice set. Conclusion: The attributes and levels of a Thai community pharmacy-based service for a DCE were derived from both client and community pharmacists' views using five steps. The attributes and levels were suitably used in a subsequent DCE. 
     คำสำคัญ attribute development, discrete choice experiment, community pharmacists, alcohol brief intervention 
ผู้เขียน
607150002-3 นาง สุกัณฑา หมวดทอง [ผู้เขียนหลัก]
คณะเภสัชศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0