2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ DEVELOPMENT OF DECISION SUPPORT SYSTEM FOR RAILWAY MAINTENANCE: A CASE STUDY OF STATE RAILWAY OF THAILAND 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 12 พฤศจิกายน 2564 
การประชุม
     ชื่อการประชุม SEE 2021, PATTAYA, THAILAND STRUCTURE, ENGINEERING AND ENVIRONMENT 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Graduate School of Bioresources Mie University, Japan and School of Civil Engineering Suranaree University of Technology, Thailand 
     สถานที่จัดประชุม The Zign Hotel & Villa Pattaya, Thailand 
     จังหวัด/รัฐ PATTAYA CITY, THAILAND  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 10 พฤศจิกายน 2564 
     ถึง 12 พฤศจิกายน 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) ไม่มีระบุ 
     Issue (เล่มที่) ไม่มีระบุ 
     หน้าที่พิมพ์ p 274-279 
     Editors/edition/publisher The GEOMATE International Society Tsu city, Mie, Japan E-mail: society@geomate.org http://www.geomate.org/ 
     บทคัดย่อ This research presents a development of decision support system for railway maintenance of the State Railway of Thailand (SRT). The 10 high experienced engineers, expertizing in railway maintenance from the State Railway of Thailand, were interviewed to give the weight of severity that caused rail breaks, cracks and deterioration based on the standard of the International Union of Railways (UIC). In analysis, factors influencing railway deterioration were considered for making pairwise comparison, and Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) was used to consider factors influencing decision on choosing a plan for structure railway maintenance and rehabilitation. The major factors applied to decision making were railway quality, risk reduction of railway deterioration, and investment worthiness. According to the experts’ opinions, the most important factor was railway quality, which showed the importance of 50.5%, followed by investment worthiness, which showed the importance of 27.4%, and risk reduction of railway deterioration, which showed the importance of 22.1%. The window-based program of decision support system was developed to facilitate in this research for analyzing the weight of each factor for railway engineers gaining better decision. 
ผู้เขียน
597040039-2 นาย ธวัชชัย ปัญญาคิด [ผู้เขียนหลัก]
คณะวิศวกรรมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0