2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Consumer Preference Mapping of Tom Yum Seasoning Products 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 1 กุมภาพันธ์ 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING RESEARCH & TECHNOLOGY (IJERT) 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (Google Scholar, ResearcherID, ICI, National Institute of Science Communication and Informational Resources (NISCIR)) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร International Journal of Innovations in Engineering and Technology (IJIET) 
     ISBN/ISSN ISSN: 2319-1058  
     ปีที่ 21 
     ฉบับที่
     เดือน January
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า 1-6 
     บทคัดย่อ The aim of the study was to utilize multivariate statistic analysis on consumer acceptance data in order to understand Tom Yum seasoning products in the market. There were 24 samples with various forms (1 cube, 1 sauce, 1 UHT soup, 2 powders, 4 pastes, 4 sets and 11 instant noodle soup powders) included in the study. The sensory preference, sensory intensity and willingness to pay of all products were evaluated in 17 items using 9-point hedonic scale, 7-point Just About Right scale and 5-point structure scale, respectively. The data were analyzed using Principal Component Analysis (PCA) and cluster analysis. It was found that PCA results indicated that all items were reduced to two uncorrelated principal components (PCs). Both PCs were interpreted as (1) sensory preferences and willingness to pay and (2) salt content and MSG content. According to the cluster analysis, there were 3 main clusters based on form of the seasoning products.  
     คำสำคัญ Consumer Preference Map, Tom Yum Seasoning Product, Principal Component Analysis, Cluster Analysis 
ผู้เขียน
607410004-2 น.ส. สุภาพร คูหาทอง [ผู้เขียนหลัก]
คณะสหวิทยาการ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0