2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Different serving shapes of cooked jasmine rice on a plate affect the consumer's visual preference 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 28 พฤศจิกายน 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Food research 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Rynnye Lyan Resources 
     ISBN/ISSN ISSN: 2550-2166 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน December
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า 104-108 
     บทคัดย่อ This research aimed to investigate how five different serving shapes of cooked jasmine rice (round, square, triangular, flower, and heart shapes) affected visual hedonic preference and consumer perception (n = 100). Cooked rice was placed on a plate without food, the heart, flower, and triangle serving shapes had higher artistic mean scores than the round shape. And cooked rice placed in the shape of a heart on a plate with food had a higher mean score on ‘liking in shape’ than round or square shapes. The findings of this study could be beneficial to food styling, presenting, and catering in the foodservice industry, resulting in increased sales, particularly in restaurants and hotels. Furthermore, for more successful food marketing and advertising, one can use the shapes of a heart as a serving shape for cooked jasmine rice box labels. 
     คำสำคัญ Serving shapes, Cooked jasmine rice, Visual hedonic preference, Consumer perception 
ผู้เขียน
617410001-9 นาย วิชิต โสภิตานนท์รัตน์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะสหวิทยาการ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0