2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ ผลของการสอนเน้นรูปแบบต่อการพัฒนาวจนปฏิบัติศาสตร์ภาษาที่สองของผู้เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ : วจนกรรมการขอร้อง The effect of FonFs explicit pragmatic instruction on EFL learners’ L2 pragmatic development: Requesting  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 19 เมษายน 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร วารสารมหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด 
     ISBN/ISSN 1905-6036 (print) , 2673-0731 (online) 
     ปีที่ 17 
     ฉบับที่
     เดือน พฤษภาคม-สิงหาคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า
     บทคัดย่อ Nowadays, apart from developing the four skills in English language instruction, researchers in language realms have also been interested in the development of second language pragmatics (L2 pragmatics) or interlanguage pragmatics (ILP). Therefore, the present study aimed to examine the effects of FonFs explicit pragmatic instruction on the development of Thai EFL learners’ Interlanguage Pragmatics (ILP) in the speech act of requesting. Research instruments included six role-play situations, the multiple-choice grammar test, and an attitude questionnaire. The participants of the study were ten Business English major students in a university. The statistics used in this study consisted of a Wilcoxon Signed-Rank test, as well as frequency, percentage, mean, and standard deviation. The results revealed that FonFs explicit pragmatic instruction could improve EFL learners’L2 pragmatics. In addition, the participants had positive attitudes towards FonFs explicit pragmatic instruction. The suggestion from the results of the study recommends that teaching interlanguage pragmatics should include both related grammatical features and pragmatic features. 
     คำสำคัญ Interlanguage pragmatic, FonFs explicit pragmatic instruction, Requesting 
ผู้เขียน
587080015-1 น.ส. สิริกัญญา วรชิน [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0