ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Language Strategies Used in Presenting the Concepts of Success in the Book Entitled “Samong Settthi” Written by Khunkhao Sindhusen Khaejornbut |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
14 พฤศจิกายน 2562 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
37th International Conference on Social Sciences, Business, Technology and Management (SBTM) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Akademika Nusa Internasional |
สถานที่จัดประชุม |
Nine Tree Premier Hotel Myeongdong 2 |
จังหวัด/รัฐ |
Seoul, Korea |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
14 พฤศจิกายน 2562 |
ถึง |
15 พฤศจิกายน 2562 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
37 |
Issue (เล่มที่) |
4 |
หน้าที่พิมพ์ |
25-29 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This article aims to study the language strategies used in presenting the concepts of success in the book entitled “Samong Settthi” written by Khunkhao Sindhusen Khaejornbut. Only verbal language strategies were studied, and data used for the analysis were from this book. “Samong Settthi” is a book in the Bestseller category, and its essence aims to encourage in creation of success, wealth, and richness for readers. The findings revealed that there were 6 strategies used in presenting the concepts of success: 1) use of rhetorical question, 2) use of metaphor, 3) use of directive speech acts, 4) use of presupposition, 5) lexical choices, and 6) use of intertextuality. Also, there were 4 concepts of success found in this book: 1) wealth and richness leading to success, 2) learning inside the classroom being unable to become successful, 3) achieving financial independence, and 4) moral leading to happy and successful life.
Keywords: language strategies, discourse, concepts of success
|
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|