2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The development of Acid-Base STEM Education Lesson plan 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 16 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 9th International conference for Science Educators and Teachers 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University, Thailand  
     สถานที่จัดประชุม Khon Kaen University (online) 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 29-33 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This research aims to clarify the lesson plan learning activities about creating learning materials or teaching processes for students’ grade 11. The learning activities show the classroom processes of Acid-Base scientific concept based on the development of lesson planning through the STEM education. The STEM education learning activities were developed by Sutaphan and Yueyong (2019) that is called “The context-based STEM education learning approach”. This learning approach consists of 7 steps. This learning approach including (1) identification of social issue, (2) identification of potential solution, (3) need for knowledge, (4) decision-making, (5) development and prototype or product, (6) test & evaluation of the solution, and (7) socialization and completion decision stage. The clarify processes of this research consists of 6 steps of professional learning community (PLC). This PLC processes have 6 steps. There are (1) definition of PLC processes, (2) creating the lesson plan, (3) Consulting adviser, (4) appointment the STEM education expert, (5) group discussion (6) conclusion for all (7) improvement the lesson plan. The PLC results reveal that strengths of this lesson plan are favorite problem situation of identification of social issue and suitable with Acid-Base scientific concept. The guidelines of lesson plan improvement just are integrating another subject matter for more students’ learning outcomes, increasing opportunity of students’ creating inquiry tool in decision-making step, adapting some problem issue for more suitable with the students’ creating inquiry tool. 
ผู้เขียน
635050091-4 นาย ชาญสิทธิ์ คำพุฒ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0