2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The development of Physics and Applied Physics: Satellite and Spacecraft STEM Education Lesson Plan  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 9th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET) 2022 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University, Thailand 
     สถานที่จัดประชุม Khon Kaen University, Thailand (Online) 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 257 - 262 
     Editors/edition/publisher
     บทคัดย่อ This paper purpose to clarify the lesson plan learning activities about designing Satellite and Spacecraft to achieve space exploration missions through Kerbal Space Program. The activities provide the application of Physics and Applied Physics: Satellite and Spacecraft based on STEM education developed through Professional Learning Community (PLC). The STEM education learning activities were developed by Sutaphan and Yueyong (2019) “The context-based STEM education learning approach”. This activity started with an interest in the space technology industry. There is continuous research and development of advances in space exploration and astronomy. This issue engages students to design and develop the projects and find the solutions through Kerbal Space Program. The context-based STEM education learning approach can be used to simplify the developing ideas related to design methods for space exploration missions. Teachers may motivate the students to apply their knowledge from physics (e.g., application of gravitational field or Kepler's laws of planetary motion) to design the prototypes or products through engineering design process. This paper may have implications for designing the STEM education learning activities 
ผู้เขียน
635050090-6 น.ส. พรเพ็ญ แดนนานารถ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0