2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The development of Noise Pollution STEM Education Lesson Plan 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 9th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2022) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Khon Kaen, Thailand (Online) 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 390-396 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This paper aims to clarify the noise pollution solving STEM education learning activities which provide through Sutaphan and Yuenyong [9] context based STEM education learning approach. This approach consists of 7 stages including (1) Identification of social issues, (2) Identification of potential solution, (3) Need for knowledge, (4) Decision-making, (5) Development of prototype or product, (6) Test and evaluation of the solution, and (7) Socialization and completion decision stage. This activity starts with identifying a social issue that is relevant to the student's context, namely, the problem of noise pollution affecting the health and hearing of people living in affected areas. This social issue encourages students to find solutions to problems. Students will integrate knowledge, skills, and processes from interdisciplinary areas such as physics (e.g., sound intensity, principle of sound), mathematics (e.g., calculation skills, measurement skills), engineering (e.g., prototype design and creation skills), etc., in order to apply them in the design of prototypes and products for solving noise pollution problems appropriately. The paper may have implications for designing the STEM education in a school setting. 
ผู้เขียน
635050161-9 นาย คุณากร ถึงนามลี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0