2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The development of Friction Force STEM Education Lesson plan 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม International Conference for Science Educators and Teachers 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม ZOOM Meeting ID: 734 152 3731 Passcode: iset2022 
     จังหวัด/รัฐ Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 481 - 485 
     Editors/edition/publisher Tipsuda Singkhot and Chokchai Yuenyong 
     บทคัดย่อ This paper aims to clarify the lesson plan learning activities about making facilities or assistance methods for disabled or elderly. The activities provide the application of Friction force concept based on the development through the STEM education. The STEM education learning activities were developed by Sutaphan and Yueyong (2019) “The context-based STEM education learning approach”. This activity is started from the social issue identification of the uncomfortable in disabled or elderly from the urban area. This issue engages students to develop the projects and find the solutions. The context-based STEM education learning approach can be used to facilitate the developing ideas related to making simple tools for designing the facilities or assistance methods for disabled or elderly. Teachers may motivate the students to apply their knowledge from physics (e.g., application of Friction force) to design the prototypes or products through engineering design process. This paper may have implications for designing the STEM education learning activities. 
ผู้เขียน
635050006-1 น.ส. ทิพย์สุดา สิงห์โคตร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0