2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Development of Designing LED Light Sign STEM Education Lesson Plan 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 16 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 9th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET) 2022 ‘Transforming Science Education for Sustainable Development’ June 16th – 17th, 2022 Khon Kaen University, Thailand 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 241-246 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This paper aims to clarify the lesson plan to enhance Grade 11 students’ competency on creativity and innovation in learning about designing LED light sign STEM education. Methodology was qualitative research regarded on interpretive paradigm. The participants consisted of 25 Grade 11 students in Science-Math program from the medium sized secondary school in Khon Kaen, Thailand. Students’ performances on designing LED light sign were interpreted for assessing their competency on creativity and innovation. Intervention of designing LED light sign STEM education was developed based on Thailand Physics content standard about electric circuit. The intervention was provided for 4 lesson plans that spent time for 3 weeks. Tools of collecting data included worksheets, unstructured interview, participant observation, student tasks, and student clips of presentation about light sign. Data analysis was carried out based on theoretical framework of scoring rubrics. Students’ behaviors and performances, then, were categorized and developed pattern to explain the enhancing students’ competency on creativity and innovation. The paper will discuss the details of students’ competency on creativity and innovation in learning STEM education. 
ผู้เขียน
625050009-4 น.ส. โสภณา ไชยคำ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0