ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE DEVELOPMENT OF EARTH DISASTER STEM EDUCATION LESSON PLAN |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
16 มิถุนายน 2565 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 9th International Conference for Science Educators and Teachers |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
สถานที่จัดประชุม |
คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
จังหวัด/รัฐ |
ขอนแก่น |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
16 มิถุนายน 2565 |
ถึง |
17 มิถุนายน 2565 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2022 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
38-41 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This paper aims to clarify the lesson plan enhance Grade 12 students’ competence on critical thinking and problem-solving in learning about Earth disaster STEM education. Methodology was a qualitative research that regarded interpretive paradigm. Students’ performances in STEM learning activities were interpreted to assess students’ competence on critical thinking and problem solving. Intervention was 4 lesson plans of Earth disaster STEM education as inquiry from context. Participants included 14 Grade 12 students who were studying in a district high school in Nong Khai province, Thailand, academic year of 2020. Tools of collecting data included worksheets, unstructured interview, participant observation, student tasks, and student journals. Data analysis was carried out based on theoretical framework of scoring rubrics. Students’ behaviors and performances, then, were categorized and developed pattern in order to explain the enhancing students’ critical thinking and problem solving. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|