2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Enhancing Grade 10 Students’ Competency On Design Thinking In The Circulation System STEM Education Unit 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 16 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 9th International Conference for Science Educators and Teachers ISET2022 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 202-213 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This paper aimed to enhance grade 10 students’ competency on design thinking in circulation system STEM education unit. Methodology was a qualitative research to interpret students’ performances that represented competency on design thinking. The participants consisted of 15 Grade 10 students in Khon Kaen, in the semester of 2020. The intervention provided 3 lessons plans (three weeks) of circulation system STEM education activities. Interpretation tools included worksheets, unstructured interview records and participant observation. Data analysis was carried out based on theoretical framework of scoring rubrics. Students’ behaviors and performances, then, were categorized and developed pattern in order to explain the enhancing students’ competency on design thinking. The findings revealed that students’ performances on providing clip production about how everyday life activities effect to circulation system represented students’ competency on design thinking. 
ผู้เขียน
625050090-5 น.ส. พิชชาอรณ์ บุญศิริโรจน์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0