2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The result of synthesis framework of Constructivist Web-based Learning Environments to Enhance Analytical Thinking for grade 11 student 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 11 กันยายน 2564 
การประชุม
     ชื่อการประชุม Proceedings of the 14th International Conference on Educational Research(ICER2021). 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University. 
     สถานที่จัดประชุม Fully virtual conference 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 10 กันยายน 2564 
     ถึง 12 กันยายน 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 14 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 325-333 
     Editors/edition/publisher Faculty of Education, Khon Kaen University. 
     บทคัดย่อ The purpose of this study was to synthesize a theoretical framework and framework of web-based learning environment based on constructivist theory to enhance analytical thinking for grade 11 student. The target group in this study is 15 grade 11 students in 1st semester, academic year 2021 from Kwawyaiwittaya School, Srikhorapoom district, Surin province. The research model used a variety of study methods. There were document analysis and survey research using qualitative data collection. The results showed that the synthesis of theoretical framework of the web-based learning environment based on constructivist theory to enhance analytical thinking for grade 11 student, it was found that there are 6 aspects of the basic theory: (1) Psychological learning base (2) Pedagogical base (3) Context base (4) Media theory base (5) Technology knowledge base, and (6) Analytical thinking base and the designing framework of web-based learning environment based on constructivist theory to enhance analytical thinking that promotes analytical thinking, there are important components consisting of 7 elements: (1) Problem base (2) Resource (3) Cognitive Tool (4) Collaboration (5) Analytical Thinking Center (6) Scaffolding (7) Coaching 
ผู้เขียน
625050163-4 นาย อดิศร นับถือดี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0