2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Theoretical Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to Enhance Mathematical Problem Solving  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 5 ธันวาคม 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Lecture Notes in Computer Science (LNCS) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Springer Nature Switzerland AG 
     ISBN/ISSN ISBN:978-3-030-3534/ISSN:0302-9743 
     ปีที่ 2019 
     ฉบับที่ 11937 
     เดือน December
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า 261-267 
     บทคัดย่อ The purpose of this research was to synthesize theoretical framework of constructivist web-based learning environment model to enhance mathematical problem solving. The design and development research model is employed in this study. The research procedure consists of four main steps: first step document analysis and examination of learning and teaching context. Second step examining and analyzing the related principles and theories such as learning theory, constructivist theories, mathematical problem solving, media theory, and technology. Third step to study instructional context. The fourth step to synthesize the theoretical framework. The result revealed that: the theoretical framework consisted of 7 bases were as follows: a) Basic contextual: (i) the ed-ucation core curriculum, (ii) basic mathematics belong learning area of mathe-matics in secondary high school, (ii) context for high school mathematics learning focused on thinking and mathematical process skills for higher education. b) Basic of mathematical problem solving: (i) how to solve it of Polya, (ii) problem solving of Krulik S. & Rudnick. c) Basic teaching sciences: (i) constructivist theory is cognitive constructivism and social constructivism, (ii) cognitive Theory is information processing theory, schema theory, mental model theory, metacognition theory and cognitive load theory. d) Basics of learning psychology of constructivist learning environment model: (i) OLEs model, (ii) CLEs model, (iii) SOI model, (iv) cognitive apprenticeship, (v) situated learning. e) Foundations of media theory: (i) media symbol system, (ii) learning with multimedia. f) Fundamentals of technology: (i) web-based learning environment, (ii) Facebooks, Line, Google Classrooms. g) Basic of neuroscience. 
     คำสำคัญ Theoretical framework, Learning environments model, Technology on Web-based, Constructivist theories, Mathematical problem solving 
ผู้เขียน
607050021-6 นาย สถาพร ไชยศรี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0