2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ THE PROMOTION OF FINE MOTOR SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN AGED 3-6 YEARS BY USING CREATIVE ART ACTIVITIES BASED ON THE CONCEPT OF GESELL 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 23 กันยายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 15th International Conference on Educational Research (ICER) 2022 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม virtual conference 
     จังหวัด/รัฐ Faculty of Education, Khon Kaen University 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 กันยายน 2565 
     ถึง 4 กันยายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 10-17 
     Editors/edition/publisher Faculty of Education, Khon Kaen University 
     บทคัดย่อ The purpose of this research were : 1) to develop a set of creative art activities based on the Gesell concept and 2) to compare the fine motor skills of preschool children aged 3-6 years before and after practicing creative arts activities based on the Gesell concept. The target group used in this study, aged 3-6 years, were four females and six males by selecting a specific group at risk of delayed fine motor development. Who received occupational therapy services in a Muang District, Nong Khai Province hospital. The tools used in the study were 1) the set of creative art activities based on the concept of Gesell. 2) fine motor skills assessment form. The statistics used to analyze the data were the mean and standard deviation. Comparison of fine motor skills scores pre-training and post-training. The results showed that 1) the set of creative art activities based on the concept of Gesell is effective with the IOC 1, as required by the standard, 2) preschool children aged 3-6 years are at risk of delayed fine motor development after participating in creative arts activities based on the concept of Gesell, fine motor skills were significantly higher than before participating in the training at a statistical level of 0.05  
ผู้เขียน
615050034-4 น.ส. ภาริณี ศรีไว [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0