2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Using Communicative Language Teaching (CLT) Approach with Gamification to Promote Students’ Speaking Performance and Learning Motivation towards English 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 3 กันยายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 15th International Conference on Educational Research (ICER) 2022 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยขอนเเก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนเเก่น (รูปเเบบออนไลน์) 
     จังหวัด/รัฐ ขอนเเก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 กันยายน 2565 
     ถึง 4 กันยายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 202-210 
     Editors/edition/publisher Niwat SRISAWASDI/ Faculty of Education, Khon Kaen University 
     บทคัดย่อ Communicative Language Teaching (CLT) has been the most popular pedagogical approach to achieving the communicative goal since it is known as one most effective strategy to improve students’ speaking competence. But it is not a one-size-fits-all approach, and EFL teachers are encouraged to incorporate technology and applications (e.g., Classcraft, and the like) to aid students improve learning. Thus, the current study attempts to investigate the effect of using CLT with gamification (henceforth, strategy intervention) to improve students’ speaking performance in English as well as their learning motivation towards English. The study involved 25 purposively selected students who underwent 8 sessions of gathering data. Furthermore, an exploratory case study was utilized with a mixed- method type of research using a single group of pre- and post- test design. Study findings revealed that students’ English- speaking performance was enhanced after the strategy intervention was provided as evidenced by their pre-speaking performance and post-speaking test scores. Study findings likewise revealed that there was a significant relationship between the students’ speaking performance and their motivation towards learning English indicative that they tend to be more likely to learn and speak the second language (L2) more. The study findings hypothesized that using CLT with Classcraft in an EFL classroom increases learners’ speaking performance, enhances their motivation to speak L2, and provides a foundation for designing curriculum in improving students’ speaking skill. 
ผู้เขียน
635050149-9 น.ส. กัลยกร ศรีสุธรรม [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0