2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ AN ANALYSIS OF TEACHERS’ PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN THE TOPIC OF FRACTION AFTER UTILIZING LESSON STUDY AND OPEN APPROACH 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 21 กรกฎาคม 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม University of Alicante 
     สถานที่จัดประชุม University of Alicante, Spain  
     จังหวัด/รัฐ San Vicente del Raspeig, Alicante, Spain 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 18 กรกฎาคม 2565 
     ถึง 23 กรกฎาคม 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 45 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 4-255 
     Editors/edition/publisher Fernández, C., Llinares, S., Gutiérrez, A., & Planas, N. (Eds.)/4/Universidad de Alicante 
     บทคัดย่อ The development of Pedagogical Content Knowledge (PCK) is the result of teaching and teaching preparation (Shulman, 1986). Lesson study and Open Approach innovations can be utilized to recognize the central importance and difficulty of teaching by bringing the teaching process to frameworks and best practices in the classroom (Inprasitha, 2011). This research was designed to analyse teachers’ PCK in teaching the topic of multiplication of fractions after practicing the Open Approach incorporated in the Lesson Study process. Target groups consisted of two Lesson Study groups from two schools. Each LS group was comprised of 3-4 mathematics teachers at the project school, prospective teacher, and experts. Lesson study process in Thailand context was proposed by Inprasitha in 2004 consisting of three steps: collaborative design research lesson (Plan); collaboratively observe research lesson (Do); and collaboratively reflect on teaching practice (See) to change the paradigm of teachers’ PCK in their teaching. The LS group started the ‘Plan’ step by meeting together to discuss and design a research lesson. This was followed by incorporating an Open Approach composed of four phases: posing open-ended problems; students’ self-learning; whole-class discussion and comparison, and summarize by connecting students’ mathematical ideas emerged in the classroom in the ‘Do’ step. Finally, the LS group participated in the ‘See’ step by reflecting on the teacher teaching and student learning activities. A qualitative research approach case study design was employed using research instruments: lesson plans, observation records, field notes, and interview protocol. Data was collected through the Lesson Study process and analysed using content analysis. Results revealed that the target groups anticipate students’ ideas thoroughly, but they still lack plans to organize with students’ ideas. They plan to use appropriate questioning to whole-class discussion and trigger students to use their knowledge to reach the solutions and realized a new how-to for multiplying fractions by themselves. 
ผู้เขียน
597050031-2 น.ส. ชมพู่ ลุนศักดิ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0