2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Theoretical and Designing Framework of Constructivist Learning Environment Model that Promotes Ill-Structured Problem Solving and Competence in Psychomotor Skills for Industry Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 29 สิงหาคม 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 5th International Conference of Innovative Technologies and Learning, ICITL2022  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม ICITL 2022 Organization Committee 
     สถานที่จัดประชุม Porto, Portugal & Virtual  
     จังหวัด/รัฐ Porto, Portugal  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 29 สิงหาคม 2565 
     ถึง 31 สิงหาคม 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่) 13449 
     หน้าที่พิมพ์ 187-194 
     Editors/edition/publisher Yueh-Min Huang, Shu-Chen Cheng, João Barroso, Frode Eika Sandnes (Eds.)  
     บทคัดย่อ Workers graduating from vocational institutions are of great importance for the development of the domestic industry and to promote the domestic industry to drive efficiently. Vocational institutions must produce knowledgeable workers. Analytical ability and able to solve problems with complex structures and competence in practical skills. Therefore, this research aims to synthesize the theoretical framework and design of a constructivist theory-based learning environment to promote poorly structured problem solving and cognitive skills. This research is used model research (Richey and Klein 2007) that focuses on the design processes and the development of learning models consisting of 3 steps. The steps include 1) Document analysis and learning context 2) Analysis of principles of learning theory and learning design theory 3) Synthesis and creation of theoretical framework and design framework. The research results showed that There are five elements of theory that support research to achieve its objectives: (1) learning theory (2) teaching style (3) contextual basis (4) poorly structured problem solving and skill proficiency. (5) Media Theory The design framework has five main goals: (1) stimulating cognitive structuring (2) promoting cognitive balance (3) promoting problem solving with poor structure (4) to promote the ability of mental skills; (5) the promotion and helps to create intellectual balance The framework design consisted of seven elements: (1) Problem situation, (2) Learning Resources, (3) Promoting ill-structured problem solving Center, (4) Promoting competence in psychomotor skills Center, (5) Collaboration Center, (6) Scaffolding Center, (7) Development center learning. 
ผู้เขียน
637050012-0 น.ส. อรนภางค์ แสวงการ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0