2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Development of Appreciative Leadership Indicators of School Principals: A Qualitative Study 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 14 ธันวาคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร NeuroQuantology 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร AnKa Publisher 
     ISBN/ISSN 1303-5150 
     ปีที่ 20 
     ฉบับที่ 16 
     เดือน December
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า 3654-3662 
     บทคัดย่อ The researchers designed their research with the intention of exploring the appreciative leadership practices of school principals in secondary educational management. A total of nine experts were purposively appointed to participate in this research using the expert sampling techniques. This sampling technique is suitable because the selected participants are information-rich cases related to the phenomenon of interest. The research composes of two phases. In the first phase, researchers conducted a documentary review of a total of 12 previous research reports and two public documents to identify the factors of appreciative leadership practices that have been investigated before. The results of the first phase revealed that there are four factors of appreciative leadership, namely appreciative inquiry, inspiration, positive thinking, and valuing a contribution. The identified factors from the first phase were used to create an interview protocol comprising 10 semistructured interview questions for the second phase. In the second phase, in-depth interviews were utilized to verify the identified factors and followed by determining the related indicators of each factor. The final results revealed that a total of 16 indicators were derived from the four factors of appreciative leadership practices of secondary school principals in educational management. 
     คำสำคัญ Appreciative Inquiry, Appreciative Leadership, Inspiration, Positive Thinking, Valuing A Contribution 
ผู้เขียน
627050050-1 น.ส. สุธาสินี น้ำใจดี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0