ชื่อบทความ |
Development of Appreciative Leadership Indicators of School Principals: A Qualitative Study |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
14 ธันวาคม 2565 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
NeuroQuantology |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
AnKa Publisher |
ISBN/ISSN |
1303-5150 |
ปีที่ |
20 |
ฉบับที่ |
16 |
เดือน |
December |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2565 |
หน้า |
3654-3662 |
บทคัดย่อ |
The researchers designed their research with the intention of exploring the appreciative leadership practices of
school principals in secondary educational management. A total of nine experts were purposively appointed to
participate in this research using the expert sampling techniques. This sampling technique is suitable because
the selected participants are information-rich cases related to the phenomenon of interest. The research
composes of two phases. In the first phase, researchers conducted a documentary review of a total of 12
previous research reports and two public documents to identify the factors of appreciative leadership practices
that have been investigated before. The results of the first phase revealed that there are four factors of
appreciative leadership, namely appreciative inquiry, inspiration, positive thinking, and valuing a contribution.
The identified factors from the first phase were used to create an interview protocol comprising 10 semistructured interview questions for the second phase. In the second phase, in-depth interviews were utilized to
verify the identified factors and followed by determining the related indicators of each factor. The final results
revealed that a total of 16 indicators were derived from the four factors of appreciative leadership practices of
secondary school principals in educational management. |
คำสำคัญ |
Appreciative Inquiry, Appreciative Leadership, Inspiration, Positive Thinking, Valuing A Contribution |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|