2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Research on Starbucks Brand Value Marketing in China's Coffee Industry 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 5 กุมภาพันธ์ 2566 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Technium Social Sciences Journal (ISSN: 2668-7798) 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (iNTERNATIONAL JOURNAL) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Technium Social Sciences Journal ( 
     ISBN/ISSN (ISSN: 2668-7798)  
     ปีที่ 2023 
     ฉบับที่ 37 
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า 230-234 
     บทคัดย่อ "I'm not at Starbucks, I'm on my way to Starbucks.". This catchphrase is not only a fast-paced lifestyle, but also an attitude toward life in the coffee age. Coffee is so ubiquitous that it is sought after by urban white-collar workers and petty bourgeoisie. The main reason why Chinese consumers freshly ground coffee has evolved from the initial social scene demand to thedaily functional demand. The top three reasons for Chinese consumers to drink coffee are physiological refreshing, psychological dependence and coffee intake for meals. With the gradual formation of the coffee habit, most consumers have become physically and psychologically dependent on coffee, and coffee has therefore appeared in more and more daily work and life scenes. This paper takes the Starbucks brand "providing consumers with a third living space" as the research object, starting with SWOT analysisof marketing strategies and value propositions, and through qualitative research methods (unstructured interview), aiming at Starbucks brand marketing, brand value, the current development status in China's first tier cities and how to bettertotell the Starbucks story in the future, I hope to provide suggestions for the sustainable and healthy development of the coffee industry 
     คำสำคัญ Starbucks brand marketing; Brand culture; SWOT analysis; Employer Brand Value 
ผู้เขียน
655740012-5 Ms. Lina Kang [ผู้เขียนหลัก]
วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0