2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Development Metaverse Learning Environment Base On Station Rotation Model To Promote Scientific Literacy And Self-Directed Learning On Topic Sequence Of Geo-logical Event For 10th Grade Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 30 สิงหาคม 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 14th International Congress on Advanced Applied Informatics 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม International Institute of Applied Informatics 
     สถานที่จัดประชุม The Koriyama Chamber of Commerce and Industry 
     จังหวัด/รัฐ Koriyama, Japan 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 8 กรกฎาคม 2566 
     ถึง 13 กรกฎาคม 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This study investigated the effects of a Metaverse learning environment based on the Station Rotation Model on scientific literacy and self-directed learning. The participants were divided into experimental and control groups, with the experimental group receiving the intervention while the control group received traditional instruction. The results showed that the scientific literacy scores of the experimental group significantly improved after the study, with a higher average score than the control group. Similarly, the experimental group showed significantly higher scores in self-directed learning compared to the control group after the intervention. These findings suggest that a Metaverse learning environment based on the Station Rotation Model can enhance students' scientific literacy and self-directed learning.  
ผู้เขียน
645050045-2 นาย ระนาด สาฆ้อง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0