ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Designing Framework ofConstructivist Learning Environmentsthrough Metaverse to PromoteComputational Thinking of Algorithmsand Problem Solving for Grade 3Students |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
17 กันยายน 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 16th International Conference on Educational Research |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education Khon Kaen University | Thailand |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education Khon Kaen University | Thailand |
จังหวัด/รัฐ |
ขอนแก่น |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
16 กันยายน 2566 |
ถึง |
17 กันยายน 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2023 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
25-34 |
Editors/edition/publisher |
Pornsawan WONGTATUM |
บทคัดย่อ |
This research has two studies. The first study, to design and development of
constructivist learning environments through metaverse (CLEM). The second study, to
evaluate of CLEM. The target group was comprised of 19 students. The research method was
to 1) synthesis conceptual framework by studying the context of the learners with CLEM,
and state learning context. Theoretical analysis prototyping CLEM, The result revealed that
was comprised of six components: (1) Problem situations (2) Learning resources
(3) Collaboration (4) Computational thinking learning center (5) Scaffolding and
(6) Coaching. 2) quality evaluation of CLEM was the very good level with theaverage
of (x̄=4.61, S.D. =0.50). Content was x̄=4.67, Multimedia was x̄=4.83andDesigning
was x̄ =4.34. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|