2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Designing Framework ofConstructivist Learning Environmentsthrough Metaverse to PromoteComputational Thinking of Algorithmsand Problem Solving for Grade 3Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 กันยายน 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 16th International Conference on Educational Research 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education Khon Kaen University | Thailand 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education Khon Kaen University | Thailand 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 กันยายน 2566 
     ถึง 17 กันยายน 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2023 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 25-34 
     Editors/edition/publisher Pornsawan WONGTATUM 
     บทคัดย่อ This research has two studies. The first study, to design and development of constructivist learning environments through metaverse (CLEM). The second study, to evaluate of CLEM. The target group was comprised of 19 students. The research method was to 1) synthesis conceptual framework by studying the context of the learners with CLEM, and state learning context. Theoretical analysis prototyping CLEM, The result revealed that was comprised of six components: (1) Problem situations (2) Learning resources (3) Collaboration (4) Computational thinking learning center (5) Scaffolding and (6) Coaching. 2) quality evaluation of CLEM was the very good level with theaverage of (x̄=4.61, S.D. =0.50). Content was x̄=4.67, Multimedia was x̄=4.83andDesigning was x̄ =4.34. 
ผู้เขียน
645050034-7 นาย คณาธิป แก้วกงพาน [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0