2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Students’ satisfaction toward the simulation learning environment to enhance scientific explanation on the topic of gas for grade eleventh students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 20 กันยายน 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 16 th International Conference on Educational Research (ICER2023) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     จังหวัด/รัฐ Khonkaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 กันยายน 2566 
     ถึง 17 กันยายน 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2023 
     Issue (เล่มที่) 16 
     หน้าที่พิมพ์ 59-66 
     Editors/edition/publisher Faculty of Education, Khon Kaen University 
     บทคัดย่อ The research aimed to study students' satisfaction toward the simulation learning environment to enhance scientific explanation in the topic of gas for grade eleventh students, who were 26 students in chemistry class. The researcher employed a satisfaction survey that measured satisfaction across three dimensions: contents, technology for simulation learning environments, and applying knowledge. The survey results were analyzed by using basic statistical consist of encompassing mean scores and standard deviations. The findings revealed a substantial overall satisfaction level among students (𝑥̅ = 4.46, S.D. = 0.89). This survey across the three dimensions further disclosed the following: 1) Satisfaction with contents were very satisfied (𝑥̅ = 4.47, S.D. = 0.87), 2) Satisfaction with technology simulation learning environments were also very satisfied (𝑥̅ = 4.49, S.D. = 0.91), and 3) Satisfaction with applying knowledges were very satisfied (𝑥̅ = 4.43, S.D. = 0.89). This study contributes to understanding students' satisfaction within the context of simulation learning environments and their perceived enhancement of scientific explanation on the topic of gas in chemistry. 
ผู้เขียน
645050009-6 นาย คนิธพงศ์ ปิยนามวาณิช [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0