2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Development of a Real-World Eco-Driving Cycle for Motorcycles 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 17 พฤษภาคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Sustainability  
     มาตรฐานของวารสาร ISI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Licensee MDPI, Basel, Switzerland 
     ISBN/ISSN EISSN 2071-1050 
     ปีที่ 2022 
     ฉบับที่  
     เดือน May
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ Climate change is a major issue all around the world. The transportation industry currently accounts for most CO2 emissions. The goal of this research is to develop a real-world eco-driving cycle for internal combustion engine motorcycles that can reduce fuel consumption and CO2 emissions. This study developed onboard measuring equipment to measure the speed profile and fuel consumption of a motorcycle driving in real time. A total of 78 motorcycle riders rode a test motorcycle with the onboard equipment along a road network to collect real-world data. All of the collected real-world data were analyzed by cluster analysis based on fuel consumption (km/L) to divide riders into two groups, high-fuel-consumption riders and low-fuel-consumption riders. The collected real-world data of the low-fuel-consumption riders were used to develop a real-world eco-driving cycle, whereas the collected real-world data from the high-fuel-consumption riders were used to develop a real-world non-eco-driving cycle. The CO2 emissions were calculated by the speed profiles of the developed driving cycles. The findings reveal that the real-world eco-driving cycle provided a fuel consumption rate 39.3% lower than the real-world non-eco-driving cycle. In addition, the real-world eco-driving cycle provided a CO2 emission rate 17.4% lower than the real-world non-eco-driving cycle. The application of the developed real-world eco-driving cycle for motorcycles is proposed. 
     คำสำคัญ eco-driving cycle; motorcycle; CO2 emissions; real-world data; fuel consumption 
ผู้เขียน
607040026-2 นาย ไตรลักษณ์ กุศลาภิรมย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะวิศวกรรมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0