ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
STUDENTS’ MATHEMATICAL ATTITUDES IN CLASSROOM
USING LESSON STUDY AND OPEN APPROACH |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
3 ธันวาคม 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
the PME Regional Conference 2023 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Thailand Society of Mathematics Education (TSMEd) |
สถานที่จัดประชุม |
สถาบันวิจัยและพัฒนาวิชาชีพครูสำหรับอาเซียน มหาวิทยาลัยขอนแก่น (IRDTP for ASEAN, KKU) |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen, Thailand |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
2 ธันวาคม 2566 |
ถึง |
4 ธันวาคม 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2023 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
113-120 |
Editors/edition/publisher |
Maitree Inprasitha, Anake Sudjamnong, Ariya Suriyon, Jensamut Saengpun, Pimlak Moonpo, Rachada Chaovasetthakul Suwarnnee Plianram, and Wipaporn Suttiamporn |
บทคัดย่อ |
One of the challenges of the 21st century is developing positive attitudes (OECD, 2019). Mathematics is a suitable subject for cultivating these attitudes in students. In Thailand, Inprasitha (2004) introduced an innovation called Lesson Study (LS) incorporated Open Approach (OA) to improve mathematics teaching practices. Multiple studies found that this innovation had significantly contributed to more positive attitudes toward mathematics. The research school implemented this innovation for a year; the LS team
was formed to design lesson plans and anticipate possible mathematical attitudes that will emerge in the classroom. It has been proven that using OA encourages students to
attempt to solve problems by fostering their mathematical attitudes. After the lesson, the team members reflected on their teaching practice and how to handle unexpected ideas
that occurred, or students’ ideas related to mathematical attitudes. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|