| ชื่อบทความ |
Strategies for Developing Special Education Teachers’ Core Competencies in Northeast Region of Thailand |
| วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
27 มกราคม 2567 |
| วารสาร |
| ชื่อวารสาร |
Kurdish Studies (https://kurdishstudies.net/) |
| มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
| หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Society of history and cultural studies, Hong Kong. |
| ISBN/ISSN |
2051-4883 |
| ปีที่ |
12 |
| ฉบับที่ |
2 |
| เดือน |
February |
| ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2567 |
| หน้า |
114-123 |
| บทคัดย่อ |
This research aimed to identifying and evaluating competencies of special education teachers in northeast region of Thailand. The researchers employed a three-phase procedure including identification components of competencies, need assessment, and creating related strategies. A mixed mode research design was employed. The findings showed the six components in descending order: Collaboration and interdisciplinary teamwork (PNI modified = 0.43); early childhood learning development (PNI modified = 0.40); building relationships with families (PNI modified = 0.38); information technology skills (PNI modified = 0.30); curriculum development and learning management (PNI modified = 0.26), and professional development and ethical conduct (PNI modified = 0.21). |
| คำสำคัญ |
Core Competencies, Create Strategies, Need Assessment, Special Education Teachers |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
| วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| citation |
มี |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|