2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ กรอบแนวคิดการออกแบบของนวัตกรรมการเรียนรู้บนดิจิทัลแพลตฟอร์ม ตามแนวทางคอนสตรัคติวิสต์ และการคิดเชิงออกแบบ เพื่อส่งเสริมความคิดสร้างสรรค์ ในการสร้างคอนเทนต์เพื่อการเรียนรู้ สำหรับครูในยุคดิจิตอล The Designing Framework of Learning Innovation on Digital Platform Based on Constructivist Learning Model and Design Thinking Process to Enhance Creative Thinking in Creating Content for Learning for Teachers in the Digital Age 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 27 ตุลาคม 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 36th National and 1st International Conference on Educational Communication and Technology (NIECT 2023) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม สมาคมเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา (สทสท) ร่วมกับ ภาควิชาเทคโนโลยีการศึกษา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง 
     สถานที่จัดประชุม Graph Hoter 
     จังหวัด/รัฐ กรุงเทพฯ 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 3 พฤศจิกายน 2566 
     ถึง 3 พฤศจิกายน 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 454-469 
     Editors/edition/publisher Learning Innovation on Digital Platform, Constructivist Learning Model, Design Thinking Process, Creative Thinking in Creating Content for Learning 
     บทคัดย่อ The objective of the research was to examine the synthesis of a conceptual framework for Learning Innovation on Digital Platform Based on Constructivist Learning Model and Design Thinking Process to Enhance Creative Thinking in Creating Content for Learning for Teachers in the Digital Age. This research model is document research and synthetic research, with experts examining the conceptual framework of Learning Innovation on Digital Platform. The tools used in research design include Theoretical Framework Synthesis Record Form Design, Conceptual Synthesis Record Form and assessment form for experts. The results of the research revealed that the conceptual framework has 5 important theoretical foundations as follows: 1) Fundamentals of Learning Psychology 2) Fundamentals of Pedagogy 3) Contextual Fundamentals 4) Fundamentals of Creativity 5) Fundamentals of Media and Technology Theory. And the design conceptual framework consisted of 4 steps 1) Stimulation of cognitive structures and creativity 2) Support for intellectual balance 3) Promoting knowledge and creative thinking 4) Assisting in creating knowledge and synthesize as a component of the learning environment consisting of 1) Problem situations 2) Learning resources 3) Intellectual tools 4) Learning exchange 5) Helping base and 6) Coaching  
ผู้เขียน
645050224-2 นาย พิสิษฐ์ สุวรรณสาร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0