|
ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
|
ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Structural Equation Modelling of Factors Affecting Empowering Leadership of Primary School Administrators in The Northeast of Thailand |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
11 กันยายน 2567 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
16th Global Conference on Business and Social Sciences on “Contemporary Issues in Business and Social Sciences Research" (CIBSSR – 2024) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Global Academy of Training and Research (GATR) Enterprise |
สถานที่จัดประชุม |
Grand Millennium Hotel Kuala Lumpur (5-STAR) |
จังหวัด/รัฐ |
Kuala Lumpur, Malaysia |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 กันยายน 2567 |
ถึง |
12 กันยายน 2567 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
16 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
35 |
Editors/edition/publisher |
Professor Dr. Gabriël A Moens Professor Dr. Danture Wickramasinghe Professor Dr. Ahmad Fauzi Abdul Hamid Professor Dr. Kamran Ahmed Assoc. Prof. Dr. Kashan Pirzada |
บทคัดย่อ |
The transformation in Thailand‘s education has led to numerous challenges for school personnel. Schools, often regarded as second homes that bring joy to work, have experienced a decline in employee morale. Teachers, in particular, face various stressors such as continuous meetings, managerial criticisms, heavy workloads, and stress, resulting from the swift changes in educational management requirements (Thongkhundam et al., 2022). This situation has led to abnormal behaviors and expressions, both physically and mentally, due to excessive workloads and decision-making powerlessness. To address these challenges, school administrators must empower their personnel, particularly teachers, to regain control over their work and foster a sense of pride and satisfaction. Empowering leadership, characterized by the delegation of
authority and responsibility, plays a crucial role in this endeavor (Arnold et al., 2000). It enables teachers to perceive their capabilities, exert self-control in their work, and experience increased motivation and confidence. Additionally, empowering leadership fosters trust, openness, participative decision-making, confidence, leading by example, and showing concern for others.
However, for empowering leadership to be effective, factors influencing it must be understood and addressed. Firstly, administrators must trust their followers, believing that assigned tasks and responsibilities will be carried out successfully (McAllister, 1995). Secondly, the quality of
leader-member exchange is crucial, as they directly impact the exchange of contributions, loyalty, and affect between leaders and followers (Liden & Maslyn, 1998; Wang et al., 2020). |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
ไม่มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ได้รับรางวัล |
ชื่อรางวัล |
Best Presenter |
ประเภทรางวัล |
รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ |
หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล |
Global Academy of Training and Research (GATR) Enterprise |
วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล |
12 กันยายน 2567 |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|
|
|
|
|
|