2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Teaching and learning activities to improve grade 11 students' critical thinking through projectile motion 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 25 พฤศจิกายน 2557 
การประชุม
     ชื่อการประชุม International Science Education Conference 2014 Programme 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม National Institute of Education, Singapore 
     สถานที่จัดประชุม National Institute of Education, Nanyang University, Singapore 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 25 พฤศจิกายน 2557 
     ถึง 27 พฤศจิกายน 2557 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 11 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 137 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ In 21st century, students are trained to develop critical thinking. Previous research had discovered that problem based learning (PBL) enhanced learning, critical thinking and communication among learners. A pre experimental study was conducted to investigate the effect of PBL on critical thinking skill in projectile motion. The participants were 40 grade 10 students taking physics course. In this research, the pre/post test was applied. The research was conducted with 5 lesson plans that follow 7 steps of PBL. First, teacher presented the problem (situation) about the projectile motion. Lesson plan 1: step 1 identify the problem, step 2 explore pre-existing knowledge. Lesson plan 2: step 3 generate hypotheses and possible mechanisms, step 4 identify learning issues. Lesson plan 3: self study (through the experiment). Lesson plan 4: re-evaluation and application of new knowledge to the problem. Lesson plan 5: assessment and reflection on learning. 
ผู้เขียน
565050299-3 น.ส. ปฏิญญา สอนกล้า [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0