2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Model of Human Resource Competency Development of small and medium size hotels in Meuang District Khon Kaen province 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 27 สิงหาคม 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 12th Global Business and Social Science Research Conference 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Australian Social Sciences and Business Research Institute, Australia 
     สถานที่จัดประชุม Radisson Blu Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Beijing, China 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 26 สิงหาคม 2559 
     ถึง 28 สิงหาคม 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2016 
     Issue (เล่มที่) ISBN: 978-1-925488-16-6 
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher Assbri, Australia 
     บทคัดย่อ The purposes of this study were: to study the current problems and situations on using the model of human resources competency development at front office department of small and medium size hotels in Meuang District Khon Kaen Province in Thailand, to in-depth study the model of human resources competency development at front office department of small and medium size hotels in Meuang District Khon Kaen Province and to construct the model of human resources competency development at front office department of small and medium size hotels in Meuang District Khon Kaen Province. The study was conducted by questionnaire, case studies and in-depth interviews. The findings revealed that the training system was a most popular model of human resources development, but there was not any concrete system for evaluation and monitoring. Moreover, the in-depth study found that officers at front office department had no qualifications in accordance with specified competency and they were lacking of competency in aspect of language and efficient communication. From all studied data, it could determine the model of human resources competency development at front office department of small and medium size hotels in Meuang District Khon Kaen Province that consisted of 3 components as: recruitment, training and establishing of Standard Operation Procedures (SOP) especially for officers at the front office department. 
ผู้เขียน
575740341-8 น.ส. ทชา วงศ์โชติกุลชัย [ผู้เขียนหลัก]
วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0