ชื่อบทความ |
City Brand Personality: The Application of
Brand Personality Concept in the City Context |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
16 กรกฎาคม 2559 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Review of Integrative Business and Economics Research |
มาตรฐานของวารสาร |
OTHER (proquest) |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Society of Interdisciplinary Business Research |
ISBN/ISSN |
2304-1013 (Online) |
ปีที่ |
5 |
ฉบับที่ |
4 |
เดือน |
9/10 |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2559 |
หน้า |
108-121 |
บทคัดย่อ |
The concept of brand personality proposed by Aaker (1997) consists of five dimensions:
sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness. This concept was
drawn from the development of products in general so as to describe personality of
brands, and has been widely applied to research on a range of products available in the
market. However, relatively few studies have utilized this concept in the context of an
area, a country or a city. The present study thus aims to investigate how the brand
personality concept can be applied in the city context. In so doing, this research has
employed a quantitative method with a factor analysis in order to identify personality
traits and dimensions of a city in relation to the brand personality concept. Results
reveal that city brand personality is comprised of 37 traits in five dimensions whereas
brand personality consists of 42 traits in five dimensions. Therefore, this study has
exhibited a significant finding that the brand personality concept can explain a city as a
product, which serves as a useful guideline for further developing a scale of city
personality |
คำสำคัญ |
Brand Personality, Personality traits, City Brand Personality, City Brand Personality Scales |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
7
|
|