2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Exploring Elementary School Students’ Perceptions toward Simulation-based Mobile Learning based on Predict-Observe-Explain Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 28 พฤศจิกายน 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 24th International Conference on Computers in Education 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Asia-Pacific Society for Computers in Education (APSCE) 
     สถานที่จัดประชุม IIT Bombay, Mumbai India 
     จังหวัด/รัฐ Mumbai India 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 28 พฤศจิกายน 2559 
     ถึง 2 ธันวาคม 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2016 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 293-301 
     Editors/edition/publisher Publisher:Asia-Pacific Society for Computers in Education 
     บทคัดย่อ Abstract: With a mobile device in hands, mobile learning serves to provide new learning opportunities to individuals and it fits with many learning environments, both in classroom setting and in informal learning environments. Recently, researchers have an interest in using mobile technologies and simulations to deliver more effective learning experience to students. This paper presents an exploration of elementary school students’ perceptions toward simulation-based mobile learning based on predict-observe-explain (POE) instructional sequence in a physical science lesson of light refraction. A total of ten 4th grade students was recruited to participate in this study. They were administered with 21 items of 5-points Likert scale perception questionnaire regarding six perceptual constructs, i.e. perceived learning (PL), perceived ease of use (PEU), flow (FL), perceived usefulness (PU), enjoyment (E), and perceived satisfaction (PS), after interacting with the approach. The result indicated that there was some high degree of positive perceptions toward the approach, and the highest percentage of their perceptions were PU, E, PS, FL, PL, and PEU, respectively. Based on the finding, the simulation-based mobile learning based on POE approach will be redesigned for enhancing students’ learning performance in the next study. 
ผู้เขียน
585050044-8 นาง มณัญญา อินทร์นอก [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0