2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Framework for Development of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to Enhance Mechanism and Critical Thinking for Undergraduate Students 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 25 พฤศจิกายน 2559 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Academic seveice journal, Prince of songkla university 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Prince of songkla university 
     ISBN/ISSN 0857-9296 
     ปีที่ 29 
     ฉบับที่
     เดือน Jan-Apr
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2561 
     หน้า
     บทคัดย่อ The purpose of this research is to develop a framework for the development of a constructivist web-based learning environment model to enhance undergraduate students’ mechanism and critical thinking. The research model adopted in this research is the Development Research approach (Richey & Klein, 2007), which focuses on process design and model development. The research procedures consist of three major steps: 1) researching documents and examining a studying and teaching context, 2) analyzing related principles and theories such as learning theory, Constructivist Theory, Cognitivism Theory, Critical thinking, and teaching media theory and technology Sciences on the network including studying the context of teaching for basic research, and 3) synthesizing the theoretical framework and conceptual framework for and environmental learning model on the network based on Constructivist Theory. The participants who took part in this research phrase were experts from various fields such as theorists, designers, developers, evaluators, researchers, and learners. The results of the study show that there are five basic elements of the theoretical framework, which are Psychology base, Pedagogical base, Context base, Technological base, and Media symbol system base. As for the conceptual framework for the environmental learning model, it is consisted of Problem base, Resources, Collaboration, Coaching, Critical thinking Lab, Scaffolding, and Cognitive Tool. 
     คำสำคัญ Web-Based Learning, Constructivist, Constructivist Web-Based Learning, Critical Thinking, Mechanism, Mechanism of Critical thinking. 
ผู้เขียน
557050030-0 น.ส. นริสรา ลอยฟ้า [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0