2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Effects of Infographics as a Supplementary Tool in Promoting Academic Reading Skill in an EFL Class  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 27 มีนาคม 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The ICETE 2018: 20th International Conference on Education, Teaching and E-learning 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม WASET 
     สถานที่จัดประชุม Narita Tobu Hotel Airport Japan 
     จังหวัด/รัฐ Shiba 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 27 มีนาคม 2561 
     ถึง 28 มีนาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 20 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 3322-3329 
     Editors/edition/publisher
     บทคัดย่อ Academic texts deal with concepts and ideas related to subjects that are studied at college or university. EFL students have to do much more than simply understand the words of the text and summarize main ideas. They are required to be able to synthesize and present their understanding on the texts they are reading critically. This study focuses on the effects of the use of Infographics as a supplementary tool to improve Thai EFL students’ Academic reading skills. Infographics are graphic visual representations of information, data, and knowledge offering students to work on gathering multiple types of information, such as pictures, texts, graphs, mapping, and charts. The study aims to investigate the students’ opinions toward the use of infographics as a reading tool. The participants of this study were 3rd year Thai EFL Khon Kaen University students who took English Academic Reading course. The Focus Group Interview was used to gather the opinions on how the Infographics affect their Academic reading skills. The findings from the interview offered positive opinions of using Infographics as the reader were able to develop profound understanding on the texts. This study would benefit both EFL teachers and students as a means to engage students with the larger load of Academic reading and as a tool to represent the complex information in visible and comprehensible way. 
ผู้เขียน
585080006-8 น.ส. นิรชา ชมภูราษฏร์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0