2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Developing Pre-Service Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge through the activities of training program: Understanding & Practice 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 22 มกราคม 2561 
วารสาร
     ชื่อวารสาร International Journal of Advanced Scientific Research and Management 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (Publication Impact Factor (PIF) 3.005 (2016)) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร International Journal of Advanced Scientific Research and Management (IJASRM, ISSN 2455-6378) 
     ISBN/ISSN ISSN 2455-6378 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน มกราคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2561 
     หน้า 10-15 
     บทคัดย่อ A training program was developed to enhance pre-service science teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) in order to enable the pre-service science teachers to understand science curriculum, knowledge of assessment in science, knowledge of students’ understanding of science, instructional strategies and orientations towards science teaching, which is conceptualized as PCK (Magnusson et al., 1999). In this study, the knowledge of PCK and its practices of three participants who were pre-service science teachers were examined. The participants demonstrated their understanding of PCK through the process of the training program by discussing and writing content representations (Loughran et al., 2004), preparing the lesson plans, micro-teaching and reflection, and actual teaching in the real classroom, respectively. The teaching performances of the participants were collected by classroom observations, and in-depth interview. The results showed that the pre-service science teachers progressively developed knowledge components of PCK. Micro-teaching was the key activities for developing PCK. However, the pre-service science teachers were found with certain difficulties teaching in their classroom. They required greater ability to design appropriate instructional strategies and assessment activities for teaching. Blending between content and pedagogy was also a matter of great concern.  
     คำสำคัญ Pedagogical Content Knowledge (PCK), Pre-service science teachers, Training program, Teacher professional development, micro-teaching 
ผู้เขียน
557050014-8 น.ส. วาทินี อุดมกัน [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0