2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Effects of Phonics video-based lessons on 3rd Grade Students’ Spelling at Banphukaolad School 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 22 มีนาคม 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม the Universal Academic Cluster International March Conference in Bangkok, 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม the Universal Academic Cluster  
     สถานที่จัดประชุม SM Tower 
     จังหวัด/รัฐ Bangkok 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 22 มีนาคม 2561 
     ถึง 23 มีนาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่) March 
     หน้าที่พิมพ์ 45-58 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Currently, Thailand is a part of the ASEAN Economic Community; therefore English is very significant for competition in the labor market in ASEAN countries. Nevertheless, Thai people still have problem in using English especially spell ability that affects to all four skills although students have been taught English in every levels. And according to the O-NET score in the past 3 years (2014-2016) in English subject, the National Institute of Educational Testing Service (NIETS) reported the mean score of English subject that in 2014-2016 were the lowest subject score when compared with other subjects which resulted from problem in reading English. Therefore the objective of this research was to find the effects of the Phonics video-based lessons on the 3rd grade students’ spelling. The participants of this study were 17 students of the 3rd grade of Ban Phukaolad School. The instruments used in this study consisted of pre-test and post-test. This study was conducted for 30 hours for studying with the 27 Phonics video-based lessons. After study, the data was analyzed and the result showed the effect of Phonics video-based lesson on 3rd grade students’ spelling at Ban Phukaolad School. 
ผู้เขียน
565080054-5 น.ส. สุจิณัฐฎา ทองพรม [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0