2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Beef consumption and selection bias in Thailand 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 27 เมษายน 2560 
วารสาร
     ชื่อวารสาร วารสารแก่นเกษตร Khon Kaen Agriculture Journal 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร คณะเกษตรศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     ISBN/ISSN 0125-0485 
     ปีที่ 45 
     ฉบับที่
     เดือน ตุลาคมขธันวาคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2560 
     หน้า 731-740 
     บทคัดย่อ The objective of this study was to determine the frequency of beef consumption and consumer attitudes towards marbling, and perceived health characteristics of beef in Thailand. Following a structured survey and Chi-squared analysis consumers were broadly categorized into four groups based on beef consumption frequency and preference for, or against increased marbling including: Low frequency prefer marbling (LFPM), low frequency prefer lean (LFPL), high frequency prefer marbling (HFPM), and high frequency prefer lean (HFPL). Data from interviews showed that 8.5% were LFPM (predominately male). The LFPM segment placed strong values on beef odor and marbling score. Twenty seven percent of respondents were categorized as LFPL and consisted primarily of females 41-80 yr of age. The LFPL segment placed primary importance on cholesterol content, and were less concerned with marbling and beef odor. Additionally, the LFPL segment placed greater importance towards Thai native cattle when purchasing beef. Approximately 23.3% of respondents were categorized as HFPM and like LFPM were predominately male. The HFPM segment was less concerned with cholesterol content, more interested in trying new products, and typically chose beef from Charolais cattle. The HFPL group made up 41.2% of respondents and was equally proportioned between males and females. The HFPL segment preferred beef from Thai native cattle for its perceived health benefits. The results of this study will help the growing Thai beef industry to better understand their consumer and market specific products to meet consumer preferences. 
     คำสำคัญ beef, consumer preference, marbling, cattle 
ผู้เขียน
567030009-4 นาย วัชรวิทย์ มีหนองใหญ่ [ผู้เขียนหลัก]
คณะเกษตรศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0