2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ A Proposal for Developing Simulation in Physical Science to Eliminating Students’ Misunderstanding of Heat Transfer 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 24 พฤศจิกายน 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 3rd International Conference on Innovation in Education. Thailand:Building Professional Learning Community in Improving Science and Technology Education.  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Institute for Innovative Learning, Mahidol University 
     สถานที่จัดประชุม Mahidol Adulyadej-Prasrinakarin Building, Mahidol University 
     จังหวัด/รัฐ Salaya Campus, Nakhon Pathom, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 24 พฤศจิกายน 2560 
     ถึง 25 พฤศจิกายน 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 154-157 
     Editors/edition/publisher Institute for Innovative Learning, Mahidol University 
     บทคัดย่อ Researchers and educators have reported benefits of science simulation in promoting motivation to learn science and enhancing scientific conceptions for students, especially in compulsory education. This paper reports middle school students’ misunderstanding of heat transfer and also illustrates a development of interactive computer-simulated laboratory lessons in physical science of heat transfer. In this preliminary study, a total of 129 middle school students in seventh grade in a public secondary school located northeastern region of Thailand participated in the development. A series of two-tier question items was used to explore their misunderstanding of heat transfer concepts and the exploratory result shows that their hold many mis-, incomplete, and no conception in the physical science concepts related to heat transfer. As such, the researchers illustrate a conceptual idea of designing an interactive science simulation addressing the physical science concepts of heat transfer for improving the students’ conceptual learning performance, and it might enhance the change of student's misconceptions and their mental model development in physical science.  
ผู้เขียน
595050196-6 น.ส. สุรีย์รัตน์ สัชฌุกร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0