2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Sentiment Analysis Process for Product’s Customer Reviews Using Ontology-Based Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 28 มิถุนายน 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The International Conference on System Science and Engineering 2018 (ICSSE 2018) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม National Taipei University 
     สถานที่จัดประชุม National Taipei University 
     จังหวัด/รัฐ Sanxia Campus 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 28 มิถุนายน 2561 
     ถึง 30 มิถุนายน 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Nowadays the data from the social network were abundantly utilized to help the customers to make decisions on selecting the products. In fact, many research studies still encountered the semantic conflicts of words or synonymous words. In addition, it appeared the errors of the algorithm of SentiWordNet in scoring the positive and negative words in some sentences. As the result, this present study aimed to solve the above-mentioned problems through DBpedia to solve the different meanings of the language, to develop the algorithm for solving the problem of SentiWordNet, and to create the user interface for retrieving the products in the form of keywords in order to help the customers to make decisions on selecting the products. The efficiency measurement of the sentiment analysis for this present study was 94%. 
ผู้เขียน
595020120-7 นาย ธีรวัฒน์ พูลสวัสดิ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะวิทยาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0