2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Design Framework of Constructivist Mobile Application Learning Environment to Foster Creative Thinking on Basic Photography Skill for High School Students  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 8 สิงหาคม 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 5th International ASEAN Comparative Educational Research Network and The 1st International Annual Meeting on STEM education (I AM STEM 2018) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม ASEAN Comparative Educational Research Network 
     สถานที่จัดประชุม AVANI Khon Kaen Hotel,Khon Kaen,THAILAND 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 14 สิงหาคม 2561 
     ถึง 15 สิงหาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2561 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 51-53 
     Editors/edition/publisher
     บทคัดย่อ This research study aimed to synthesize theoretical framework and designing of constructivist mobile application learning environment to foster creative thinking on basic photography skill for high school students. The target group consisted of 3 expert reviewers for content, mobile application and learning environment designing. Research methodology is developmental research; developmental research consisted of 3 processes: (1) designing process, (2) developing process, (3) evaluate process. The procedures were as follows: (1) to examine and analyze the principles and theories, (2) to synthesize theoretical framework, and (3) to synthesize designing framework. The result revealed that: 1) to synthesize theoretical framework comprise of 6 components as following that. Contextual base, Psychological base, Pedagogies base, Creative Thinking base and Technologies and media base. 2) To synthesize design framework of mobile application learning environment to foster creative thinking of 6 components i.e., (1) Problem base, (2) Resource, (3) Creative Thinking Photo Lab, (4) Collaboration, (5) Coaching, (6) Scaffolding. The efficiency of this learning environment was evaluated by expert review. It was found that the learning environment is appropriate on 3 aspects: content, mobile application learning design, and learning environment design. 
ผู้เขียน
585050025-2 นาย ธนบรรณ ขวัญมั่น [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0