2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Designing of Constructivist Mobile Application Learning Environments to Foster Creative Thinking on Basic Photography Skill for High School Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 26 พฤศจิกายน 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 26th International Conference on Computers in Education (ICCE 2018) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Asia-Pacific Society for Computers in Education (APSCE) and hosted by Ateneo de Manila University.  
     สถานที่จัดประชุม Bayanihan Center, Manila, the Philippines 
     จังหวัด/รัฐ Philippines 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 26 พฤศจิกายน 2561 
     ถึง 30 พฤศจิกายน 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2561 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 620-625 
     Editors/edition/publisher
     บทคัดย่อ This research study aimed to synthesize theoretical framework and designing of constructivist mobile application learning environment to foster creative thinking on basic photography skill for high school students. The target group consisted of 3 expert reviewers for content, instructional design and constructivist mobile application learning environment design. Research methodology is developmental research; developmental research consisted of 3 processes which were designing process, developing process, and evaluating process. The procedures were as follows: (1) to examine and analyze the principles and theories, (2) to synthesize theoretical framework, and (3) to synthesize designing framework. The result revealed that: 1) to synthesize theoretical framework comprise of 6 components as following that. Contextual base, Psychological base, Pedagogies base, Creative Thinking base and Technologies and media base. 2) To synthesize design framework of mobile application learning environment to foster creative thinking of 6 components i.e., (1) Problem base, (2) Resource, (3) Creative Thinking Photo Lab, (4) Collaboration, (5) Coaching, and (6) Scaffolding. The efficiency of this learning environment was evaluated by expert review. It was found that the learning environment is appropriate on 3 aspects: content, mobile application learning design, and learning environment design. 
ผู้เขียน
585050025-2 นาย ธนบรรณ ขวัญมั่น [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0